Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 24 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Predikční validita společné části maturitní zkoušky a přijímací zkoušky na PedF UK
Bartáková, Irena ; Chvál, Martin (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Michek, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá predikční validitou společné části maturitní zkoušky a přijímací zkoušky na Pedagogickou fakultu UK. Jejím cílem je zjistit, jaký vliv mají tyto zkoušky na studijní úspěšnost, jejímiž kritérii jsou zde studijní průměry v jednotlivých ročnících bakalářského programu, celkový studijní průměr a známka ze státní závěrečné zkoušky. Datový soubor je tvořen studenty přijatými ke studiu pro akademické roky 2016/2017 a 2017/2018, a to na obory český jazyk, anglický jazyk a speciální pedagogika. Součástí práce je také přehledová studie mapující výzkum predikční validity v České republice i v zahraničí. V rámci empirické části jsou popsány a porovnány jednotlivé datové soubory včetně výsledků z maturitní a přijímací zkoušky a známek během studia na VŠ. Celkově jsou studenti nejúspěšnější u maturitní zkoušky z anglického jazyka, co se týče studijních oborů, nejlepších známek dosahují studenti oboru anglický jazyk, nejhorších studenti speciální pedagogiky. Ti ale naopak dosahují nejlepších výsledků u přijímací zkoušky a jsou též nejúspěšnější při samotném vysokoškolském studiu, ať se jedná o počet absolvujících, tak o průměrné známky během studia. Maturitní a přijímací zkouška dokáží nejlépe předpovědět studijní úspěšnost v 1.ročníku a dále průměrnou známku za celou dobu studia, přičemž...
Effective methods of preparing secondary school students for the maturita exam in English - focused on speaking
Rybáková, Katarína ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dovedností mluvit a jejím rozvojem za účelem složení maturitní zkoušky. Práce je dělena do šesti kapitol. Teoretická část se věnuje pojmem mluvení jako dovednosti či základním definicím maturitní zkoušky. Dále ukazuje detailní přehled a porovnání ústní maturitní zkoušky a schopností interakce na obou úrovních. Praktická část zahrnuje analýzu tří sad knih, které jsou používané v hodinách anglického jazyka na středních školách. Klíčová slova: Maturitní zkouška, základní úroveň, vyšší úroveň, hodnocení, učebnice
Problematické typy úloh poslechu s porozuměním didaktického subtestu maturitní zkoušky z francouzského jazyka
Fejková, Alžběta ; Suková Vychopňová, Kateřina (vedoucí práce) ; Klinka, Tomáš (oponent)
The topic of this thesis are problematic types of test items in the listening sub test of the didactic test of common part of Maturita school - leaving exam in French language. Introductory chapter of the theoretical part of the thesis focuses on the description of Maturita school-leaving exam, its origin and contemporary model. The following chapters deal with characteristics of the didactic test, its parts and individual test items. These chapters also provide a description of the examined sample, concise characteristics of grammar schools (Gymnasiums) where the research was conducted, and introduces the analytical tools which were used when examining the listening subtest in French language. On the basis of students' answers the most difficult test items of the sub test were pinpointed. KEYWORDS: didactic test, listening sub test, French language, Maturita school-leaving exam, state high school leaving exam, test item
Testová úzkost v kontextu maturitní zkoušky
Slavík, Radovan ; Valentová, Lidmila (vedoucí práce) ; Pavelková, Isabella (oponent) ; Grambal, Aleš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou testové úzkosti u žáků středních škol v ČR v kontextu maturitní zkoušky a jejím vlivem na celkovou školní úspěšnost u této zkoušky. Jsou zde prezentovány výsledky výzkumu realizovaného ve školním roce 2017/2018 na vzorku 439 žáků šesti pražských středních škol. Cílem studie bylo ověřit model testové úzkosti založený na Lazarově transakčním modelu stresu, Ellisově kognitivním modelu A-B-C a na dílčích navazujících modelech dalších autorů (např. Hodapp či Rost). Teoretický model užitý v rámci tohoto výzkumu tedy přistupuje k testové úzkosti jako k formě stresové reakce sestávající ze tří postupných kroků, kterými jsou: (A) spouštěč ve formě testové situace; (B) kognitivní hodnocení a (C) emoční a behaviorální dopady, jejichž součástí je školní (ne)úspěšnost. Kroky B a C se nadále skládají z dílčích komponent a výstupů. Kvantitativní data, která byla sebrána za využití široké testové baterie osmi sebeposuzujících dotazníků, anamnestického dotazníku a objektivních výsledků maturitní zkoušky umožnila hlubší statistické zpracování. Za využití Spearmanova korelačního koeficientu, faktorové analýzy a vícenásobné lineární regresní analýzy se podařilo snížit celkový počet položek původního teoretického modelu, a zároveň mezi těmito položkami odhalit vzájemné vazby a ověřit...
Hodnocení státní maturitní zkoušky z cizího jazyka se zaměřením na potřeby žáků se specifickými poruchami učení
Vráblíková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předkládaná bakalářská práce obsahuje shrnutí základních poznatků, které se týkají specifických poruch učení, s užším zaměřením na dyslexii a dysortografii. Jsou v ní uvedeny informace o historii a současné podobě maturitní zkoušky, včetně jejích úprav pro žáky s přiznaným uzpůsobením podmínek. Podrobněji se tato práce věnuje problematice maturitní zkoušky z cizího jazyka konané ve společné části maturitní zkoušky žáky se specifickými poruchami učení. Průzkumnou metodou byl dotazník pro učitele středních odborných učilišť, středních odborných škol a gymnázií, kteří mají Doplněk k Osvědčení o způsobilosti k výkonu funkce hodnotitel písemné práce a/nebo ústní zkoušky pro kategorii SPU-O. Bylo zjištěno, že většina dotázaných učitelů považuje potřeby žáků se specifickými poruchami učení v nové koncepci maturitní zkoušky za respektované. Otázku objektivity hodnocení daných žáků však velká část z nich nedokázala posoudit. Ze závěrů práce rovněž vyplývá potřeba rozšířit povědomí o problematice specifických poruch učení, a to nejen mezi laickou veřejností, ale i mezi pedagogy. Klíčová slova: specifické poruchy učení, maturitní zkouška, cizí jazyk ve společné části maturitní zkoušky, žáci s přiznaným uzpůsobením podmínek, kategorie SPU-O
Vzdělávání geografií v období kurikulární reformy českého školství: reflexe změn na vybraných pražských gymnáziích
Jáchym, Jan ; Chromý, Pavel (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá geografickým vzděláváním a analýzou výuky geografie na pražských gymnáziích. Cílem práce je zhodnotit dopady prováděných kurikulárních změn na výuku zeměpisu, respektive analyzovat prováděné kurikulární změny v českém školství a jejich reflexi vyučujícími pražských gymnázií, personální a obsahové zajištění výuky geografie a formy vzdělávání na pražských gymnáziích. Konkrétně zde pak hledáme odpovědi i na otázky, jak se liší názory pedagogů na novou podobu maturitní zkoušky, a zda lze se zmíněnou maturitní zkouškou očekávat i změny ve způsobu výuky. Práce je založena zprvu na kritickém zhodnocení odborných materiálů k reformě školství a vlastní empirická část pak na výsledcích dotazníkového šetření a vyhodnocení řízených rozhovorů s jedenácti respondenty z řad učitelů geografie devíti pražských gymnázií.
Chyby při řešení maturitních úloh s nízkou úspěšností u žáků střední školy
Myšáková, Eva ; Vondrová, Naďa (vedoucí práce) ; Pilous, Derek (oponent)
V práci jsou zkoumány úlohy z matematického didaktického testu, který představuje zkoušku z matematiky ve společné části maturitní zkoušky. Cílem práce je identifikace úloh, které byly řešeny s nízkou úspěšností, zdůvodnění jejich problematičnosti a návrh doporučení, jejichž implementace do výuky či přípravy žáků by mohla přispět (nejen) k jejich lepší připravenosti na podobné typy úloh v maturitní zkoušce. Je provedena analýza úspěšnosti v řešení úloh didaktických testů na základě dostupných anonymizovaných dat a jsou identifikovány úlohy s nejnižší úspěšností v řešení při jarních termínech maturitní zkoušky v letech 2017-2020. Z nich je vybráno několik úloh ke zkoumání v této práci. Nejprve jsou představeny možné důvody nízké úspěšnosti v jejich řešení na základě didaktické analýzy. Dále je proveden výzkum, v němž je z vybraných úloh sestaven test, ten je předložen k řešení a volitelnému okomentování respondentům z řad gymnaziálních žáků a získaná žákovská řešení jsou dále vyhodnocena a podrobně analyzována a diskutována s ohledem na dříve formulovaná očekávání. V žákovských řešeních se vyskytly chyby menší závažnosti i chyby značící závažnější nedostatky v pochopení učiva. Některé z nich jsou v práci blíže komentovány a jsou představeny pravděpodobné motivace žáků ke zvolení daného postupu....
Postavení českých studentek na půdě středních a vysokých škol na přelomu 19. a 20. století na příkladu sester Honzákových
Džurná, Hana ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Pokorný, Jiří (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na ženské vzdělávání na přelomu 19. a 20. století. Na příkladu sester Honzákových zkoumá situaci českých studentek na půdě středních a vysokých škol v Českém království. Práce se zaobírá rodinnou situací a sociálním postavením studentek, postoji ke studentkám ze strany kolegů a vyučujících, přístupem Ministerstva kultu a vyučování rakouského císařství k ženskému vzdělávání a uplatněním absolventek vysoké školy ve vybrané profesi. Cílem práce je podat ucelený pohled na zkoumanou dobu ženského vzdělávání, k čemuž slouží archivní materiály sledovaných studentek např. osobní korespondence, školní záznamy a zapsané vzpomínky. Tato práce čerpá jak z archivních sbírek sester Honzákových, tak z dobových periodik, které se zajímaly o pokrok v oblasti ženského vzdělání. Téma ženského vyššího vzdělávání je na začátku této práce uchopeno všeobecně. První kapitoly se zabývají historií studia žen a školskými zákony. Důležitou součástí v dějinách dívčího školství je nepopiratelně první dívčí gymnázium Minerva, jenž je také spojeno se studiem sester Honzákových, proto je historie této instituce součástí diplomové práce. Dále se tato práce zabývá konkrétními studentkami, jež po sobě zanechaly vzpomínky na středoškolská a vysokoškolská studia. První studentky musely překonat řadu...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 24 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.